Paul en Petra bezoeken Oost Afrika
door Petra Sutmuller op 15 december, 2013

Van 6 t/m 25 oktober 2013 hebben Paul en Petra een bezoek gebracht aan lopende en nieuwe projecten in Oost Afrika. Het was een inspirerende reis!

De reis begon in Tanzania, met een bezoek aan het project in Kigoma. Het vocational training centrum van de Hope for Community Foundation – dat is opgezet met fondsen van Share4More/Rabobank – loopt heel goed! De eerste groep meisjes heeft de opleiding tot kleermaker bijna voltooid. Zij bereiden zich nu voor op het opzetten van kleine kleermakersbedrijfjes.

Vervolgens zijn 3 projecten bezocht waarvoor we een financieringsaanvraag hadden ontvangen. Naar aanleiding van het bezoek is besloten alle 3 aanvragen te honoreren en je vindt op onze site dan ook uitgebreide informatie over deze projecten: de opzet van het MULEBA Vocational Centre in Tanzania, de bouw van een ambachtsschool in Kyobugombe, Oeganda en het project LOSUP Greenhouse in Lambwe Valley, Kenia.

Het werkbezoek werd afgesloten in Nairobi (Kenia). De lopende renovatie van de Outering High School bleek zo goed als afgerond. Voor één lokaal heeft men nog meubels nodig en we hebben besloten om hiervoor zorg te dragen.

Het laatst is het ITF (International Transformation Foundation) bezocht, een organisatie die actief is met het opzetten van een informatiecentrum voor jongeren in de vorm van een bibliotheek en een computercentrum. De doelgroep wordt in eerste instantie gevormd door eindexamenkandidaten van middelbare scholen en leerlingen die extra begeleiding nodig hebben. De initiatiefnemers zijn jonge, creatieve en enthousiaste academici. Zij werken als vrijwilliger in de wijk. De VDS zal de ITF gaan begeleiden bij het uitwerken van verschillende scenario’s met bijbehorende haalbaarheidsanalyses.