Muleba VTC geopend!
door Marjan Schaapman op 24 november, 2014
MULEBA’s centrum voor vakopleiding in Mwanza, Tanzania is geopend en begonnen met het geven van kleermaker- en computercursussen aan kansarme jongeren uit de Buhongwa-district van Mwanza.

Het doel van de MULEBA Women Association - nl. om jongeren uit de prostitutie en criminaliteit te houden door ze de kans te geven een vakopleiding te volgen en andere inkomsten te genereren - is daarmee een stap dichterbij gekomen. MULEBA bouwde in zes maanden tijd de klaslokalen. De Van Doorn Stichting verzamelde m.b.v. crowdfunding EUR 8.000 euro, waardoor het centrum kon worden voorzien van lesmaterialen, machines en gereedschappen. Bovendien kunnen hiermee in ieder geval het eerste jaar de salarissen van de trainers betaald worden.

MULEBA heeft er bewust voor gekozen in het laatste kwartaal van 2014 het centrum op te starten met een beperkt aantal leerlingen, zodat eventuele opstartproblemen gemakkelijker opgelost kunnen worden en ervaring kan worden opgedaan met het runnen van het centrum. In het voorjaar van 2015 zal het aantal leerlingen geleidelijk tot de maximale capaciteit worden opgevoerd.

Het animo is groot, de eerste reacties veelbelovend!. We blijven het project nog een tijdje volgen om toe te zien op de duurzaamheid van dit project.

Heel veel dank aan iedereen die aan dit project een bijdrage heeft gedoneerd!