Transport materiaal Mali grote uitdaging
door Paul Sutmuller op 02 augustus, 2015

Eind juli ontvingen wij het eerste voortgangsrapport uit Noukoula, Mali met betrekking tot het GAAS-Mali tuinbouw - kassenbouw project, waaruit bleek dat het een enorme uitdaging is geweest om de materialen voor de kassenbouw naar Noukoula in Mali te krijgen!

De materialen zijn in West Afrika niet verkrijgbaar (eerdere projecten in West Afrika hebben net zoals wij de materialen vanuit Europa moeten importeren) en importeren en transporteren naar een land dat geen zeehaven heeft en grotendeels in handen van rebellen is, is een uitdaging die de Van Doorn Stichting niet eerder heeft meegemaakt.

De Malinese autoriteiten hebben uitstekend meegewerkt en er hoefde geen importbelasting betaald te worden, GAAS-Mali heeft een fantastische job geleverd door de materialen van de container terminal in Bamako naar het afgelegen Noukoula te transporteren. Het schoolbestuur en schoolcomité waren duidelijk blij verrast met de aankomst van de materialen!

De volgende uitdaging is om met behulp van de handleidingen die ter beschikking zijn gesteld, de kas zelf op te richten. Maar daarvoor moeten we even tot het einde van de regentijd wachten.