Steun hard nodig en zeer gewaardeerd
door Marjan Schaapman op 24 mei, 2015

Hartverscheurende verhalen van jonge vrouwen en meisjes in het “Blijf Van Mijn Lijf” huis in Mugumu. Zwaar mishandelde en verkrachte jonge vrouwen, maar vooral veel meisjes die gevlucht zijn van huis omdat hun ouders hen wil uithuwelijken in ruil voor een aantal koeien, en de meisjes willen dwingen tot traditionele, gruwelijke besnijdenissen.

Indrukwekkend en bewonderenswaardig, de hulp die door ACT-Diocese Mara aan deze jongen vrouwen en meisjes geboden wordt: onderdak, voeding, counseling en juridische bijstand. Dat alles onder de enthousiaste en gedreven leiding van Rhobi Samwelly, die zelf al zo veel heeft meegemaakt.

Dankbaar dat de Van Doorn Stichting een bijdrage heeft mogen leveren, in de vorm van een vocational training centrum, waar de jongen vrouwen en meisjes een vak kunnen leren en de nodige afleiding vinden. Trots lieten zij ons het resultaat van hun nieuw verworven vaardigheden zien.