Afsluiting succesvol project in Mali
door Marjan Schaapman op 16 december, 2016

Als het even kan proberen we onze projecten niet alleen van een afstand te coördineren, maar brengen we ook een bezoek. Van 5 t/m 11 oktober 2016 heeft Paul Sutmuller, onze penningmeester, een aantal projecten van GAAS-Mali bezocht.

De projecten die de Van Doorn Stichting daar met deze lokale organisatie heeft uitgevoerd betreft de verbetering van het onderwijs in Noukoula, onder meer door het toegankelijker maken van onderwijs voor meisjes. Om dit te realiseren is door de Van Doorn Stichting en GAAS-Mali gekozen voor een holistische aanpak: het aanpakken van het probleem met een aantal kleine projecten. Zo zijn er drie extra klaslokalen gebouwd, is kindvriendelijk sanitair aangelegd, een waterput geslagen, voorlichting gegeven over hygiëne, een groentekas gebouwd en zijn ouders en leerlingen begeleid bij het verbouwen van groenten met een druppelirrigatiesysteem.

Paul bezocht dit project in Noukoula, dat ca. 150 km ten oosten van Bamako ligt, op 6 oktober en werd bijzonder hartelijk onthaald!

>> Lees hier zijn reisverslag en bekijk de leuke video die wij van GAAS-Mali ontvingen!

Img 3961X

Img 3990X  Dsc01373x