Schoolmeubilair voor kids in Noukoula
door Marjan Schaapman op 15 mei, 2016

Eerder deze maand berichtten we al over de opzet van de tuinbouwkas in Noukoula - onderdeel van ons project ter verbetering van het onderwijs in Noukoula, Mali.

Maar dat is niet het enige wat in het kader van dit project wordt gerealiseerd. Eind vorig jaar zijn nieuwe klaslokalen gebouwd, mogelijk gemaakt dankzij financiële bijdragen van de Stichting Eerlijk Delen, het Addo Kranendonk Fonds en School De Toekomst in Ede.

Begin dit jaar werd vervolgens - tot groot enthousiasme van de leerkrachten, leerlingen en ouders van de leerlingen - het schoolmeubilair voor de nieuwe klaslokalen geleverd!

IMG 0096  IMG 0098

Een ander belangrijk aspect in dit project is de verbetering van de hygiëne op school door training van onderwijzers, het distribueren van hygiënekits en de bouw van kindvriendelijk sanitair. Ook hierin is in de eerste maanden van 2016 een belangrijke stap gemaakt, want de kindvriendelijke latrines zijn gebouwd!

Latrine 8   Latrines2

Al deze ontwikkelingen zorgden ervoor dat de school een aantal weken werkelijk een bezienswaardigheid was voor menig dorpeling! En het mooiste is wel dat GAAS-Mali inmiddels de eerste signalen heeft opgevangen dat ouders van meisjes die nog niet naar school gingen, nu toch overwegen hun dochters ook naar school te sturen. En dat zou een prachtige ontwikkeling zijn, want daar is het allemaal om begonnen!!

Mobilier Scolair 7   Mobilier Scolair 5