26/10/2016: 15 jaar Van Doorn Stichting!
door Marjan Schaapman op 26 oktober, 2016

Vandaag bestaat de Van Doorn Stichting 15 jaar! Op 26 oktober 2001 richtte Paul Sutmuller, onze penningmeester, de stichting op en vernoemde deze naar zijn moeder, Toos van Doorn.

ballonnen  Onze 15e verjaardag is een mijlpaal waar we trots op zijn. Trots dat we het voor zoveel kansarme jongeren in Afrika en Azië mogelijk hebben gemaakt om een opleiding te volgen. En dat we vele projecten hebben kunnen steunen die onderwijskansen voor jongeren creëren. Maar vooral zijn we dankbaar, omdat al 15 jaar vele enthousiaste en betrokken donateurs en vrijwilligers het mogelijk maken om invulling te geven aan onze missie. Vandaag vieren we feest, maar tegelijk blijven we met onverminderde motivatie doorwerken aan a learning opportunity for everybody!

Wat is er al veel bereikt!

Sinds de oprichting van de Van Doorn Stichting in 2001 hebben 250 jongeren een studiefinanciering ontvangen: In Azië (Indonesië – Sri Lanka – Nepal) zijn aan 100 jonge mensen beurzen verstrekt die hen de gelegenheid hebben gegeven een middelbare school, lager, middelbare en hoge beroepsopleiding, of universitaire opleiding te volgen. Het gaat hiermee onder meer om een 60-tal wezen in Papoea (Indonesië) die op verschillende scholen een opleiding hebben kunnen volgen en om een 10-tal gehandicapte kinderen uit een tehuis in Colombo (Sri Lanka) die toegang hebben gekregen tot speciaal onderwijs. In Afrika (Kenia – Oeganda – Tanzania - Rwanda – Gambia – Senegal – Ghana) hebben 150 jongeren een beurs ontvangen. Onder meer is voor ca. 55 jonge mensen van arme gezinnen uit de krottenwijken van Nairobi (Kenia) toegang tot Outering High School mogelijk gemaakt.

Sinds 2010 ondersteunt de Stichting lokale organisaties met een (beroeps) onderwijsdoelstelling. Die steun bestaat soms uit financiële middelen .b.v. het opstarten van nieuwe vakopleidingen, maar kan ook bestaan uit bijv. technisch advies en begeleiding bij de opzet van een businessplan of administratie. Sinds 2010 zijn al vele projecten gerealiseerd!

Enorm Bedankt Boeket

Wij bedanken onze sponsors en donateurs voor hun bijdragen in de afgelopen 15 jaar!

Het is heel simpel: hoe meer budget we hebben, hoe meer jongeren we aan een beurs kunnen helpen en hoe meer projecten wij kunnen ondersteunen. Ofwel, om ‘a learning opportunity for everybody’ te realiseren is – heel simpel – geld nodig. We zijn dan ook enorm blij en dankbaar dat zoveel particuliere donateurs en sponsors het in de afgelopen 15 jaar mogelijk hebben gemaakt zoveel prachtige resultaten te bereiken!

Ook geïnteresseerd om een project van de Van Doorn Stichting te sponsoren? Kijk hier voor meer informatie.

Speciale editie nieuwsbrief

Ter gelegenheid van ons 15-jarig jubileum hebben wij een speciale editie uitgebracht van onze digitale nieuwsbrief. Download 'm hier!