Vakopleidingen voor gehandicapte jongeren in Homa Bay, Kenia

Beschrijving van het project

Een van de uitdagingen waarmee (jonge) mensen met een handicap worden geconfronteerd, is de beperkte mogelijkheid om met een beroepsopleiding hun potentieel te benutten.

Een groep gehandicapte jongeren uit Homa Bay (aan het Victoria Meer in Kenia) heeft daarom een organisatie opgezet (de Homa Bay Disabled Self Sustain Group) met als doel haar leden een vak te leren en hun zelfredzaam te vergroten. Samen met ABILIS, een Finse organisatie die projecten ondersteunt voor mensen met een handicap in ontwikkelingslanden, is geïnventariseerd welke ambachten relatief gemakkelijk door mensen met een handicap aangeleerd kunnen worden én waarvoor in Homa Bay werk te vinden is. Samen met de gehandicapte student wordt dan vastgesteld welke vaardigheden voor hem of haar het meest geschikt zijn om te leren.

Waar staan we op dit moment?

Door deze jongeren te trainen in vaardigheden zoals kleren en schoenen maken, breien, handenarbeid (wat zij kunnen leren ondanks hun handicap) zullen ze in de gelegenheid komen om inkomsten voor zichzelf te genereren. HBSSG heeft € 4.150 nodig zijn voor de aanschaf van trainingsgereedschappen en materiaal en om hen die een eigen onderneming willen opzetten een startkapitaal (microkrediet) mee te geven.

De Van Doorn Stichting is op zoek naar sponsors voor de benodigde € 4.150,-.

PROJECTNIEUWS

Tweets over dit project

Geen tweets over dit project