YPPA Middelbare landbouw- en veeteeltschool, Majalengka (West Java), Indonesië

Beschrijving van het project

Yayasan Pondok Pesantren Assyafi’Iyyah (YPPA) is een religieuze organisatie die al in 1958 is opgericht.

In januari 2010 is deze organisatie begonnen met het opvangen van school-dropouts, die al gauw als de mislukkelingen van de maatschappij worden beschouwd. De organisatie richtte zich voorheen vooral op religieus onderwijs, en had daarvoor twee klaslokalen beschikbaar waar in shifts lesgegeven werd.

Het initiatief om jongeren op te vangen die uit het openbare onderwijssysteem vallen en dreigen te mislukken in de maatschappij, is van meer recente datum. De organisatie wil deze jonge mensen naast religieus onderwijs ook landbouw- en veeteeltonderwijs geven. Om dit te kunnen realiseren moesten er twee extra klaslokalen gebouwd worden.

Waar staan we op dit moment?

Het bestuur van Yayasan Pondok Pesantren Assyafi’Iyyah had in oktober 2012 voor de bouw van twee extra klaslokalen IDR 75 miljoen nodig (ca. € 4.600) en heeft meerdere organisaties en individuen benaderd met het verzoek om financiële ondersteuning.

Met het bestuur was overeengekomen dat de Van Doorn Stichting op de hoogte gehouden zou worden van de resultaten van hun overige sponsoracties, terwijl de Van Doorn Stichting binnen haar eigen netwerk in Indonesië fondsen zou proberen te verzamelen.

Deze inzamelingsactie leverde uiteindelijk IDR 5 miljoen (ca. € 400) op. Een kleine bijdrage maar samen met andere donaties voldoende om de twee extra klaslokalen te bouwen t.b.v. middelbaar landbouw- en veeteeltonderwijs.

Sindsdien krijgen jaarlijks ca. 60 leerlingen deze 3-jarige opleiding.

twitteren over dit project? >>> #Majalenka

PROJECTNIEUWS

Tweets over dit project

Geen tweets over dit project